Nora'nın Kitaplığı : Taht Oyunları (Game Of Thrones #1) Tanıtım & İnceleme

4 Mayıs 2013 Cumartesi

Taht Oyunları (Game Of Thrones #1) Tanıtım & İnceleme


  Buz Ve Ateşin Şarkısı olarak adlandırılan Game Of Thrones serisinin ilk kitabı "Taht Oyunları".

  Yazların on yıllar, kışların bir insan ömrü sürebildiği diyarda, dehşetli ve soğuk zamanlar yaklaşmaktadır. Kışyarının kuzeyindeki buzul topraklarda, Yedi Krallıkı koruyan Surun ötesinde tehditkâr doğaüstü güçler toplanmaktadır. Savaşın tam ortasında, doğdukları topraklar kadar sert, boyun eğmez Starklar vardır. Acımasız soğuğun hüküm sürdüğü kuzeyden, uzak güneydeki sıcak zevk yurduna uzanan, leydiler, lordlar, savaşçılar, büyücüler ve katillerle dolu öykü, korkunç kehanetlerin işaret ettiği bir devirde başlamaktadır. Komplo, trajedi, ihanet, zafer ve dehşet dolu olayların ortasında Starkların, dostlarının ve düşmanlarının kaderi bıçak sırtındadır. Hedef, en ölümcül savaş olan taht oyununda muzaffer olmaktır.


   Kitabın işlediği konu çok harika fakat kitaptaki karakter sayısı okumayı zorlaştırıyor ve insanı kitabı bırakıp düşünmeye zorluyor. Kitabın sürükleyiciliğini güçlü buluyorum fakat kalın olduğu için çoğu kişi ön yargıyla yaklaşıyor, bu da okumalarını zorlaştırıyor. Bu kitabı bitirince kendimi sanki çok alıştığım bir şeyi bırakmış gibi hissettim, içimde bir boşluk oluştu ve bu hissi veren bir kitap, beni kendine gerçekten bağlamış demektir. Ayrıca kitaptaki karakter ve yer betimlemeleri o kadar iyi ki, hiçbir ayrıntı atlanmamış, öyle ki iki kişiye kitaptaki bir yeri, karakteri çizin deseler, muhtemelen çizimler birbirine aşırı benzer.. Kitap dehşet verici bir sona sahip, savaşın yaklaştığını her şekilde hissediyorsunuz. Siz neler düşünüyorsunuz? Yorumlarınızı bekliyorum.. :)



4 yorum :

  1. Diziyi takip ettiğimden kitaba bir türlü ısınmadım. Her ayrıntı aynı resmen ki bu çok nadir görülür. Elimde kala kaldı kitap...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle aynı durumdan muzdaripiz. Aslında dizisinin böyle ayrıntıları ile birebir çıkması çok harika ama başladığım serinin devamını getiremedim bu yüzden :D

      Sil
  2. okumaya başlasam mı dizide bile karakterler yüzünden zorlanıyorum kimbilir kitapta nasıl olur

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eğer diziyi izlediysen kitapta biraz sıkılabilirsin, çünkü kitap diziden çok daha ayrıntılı. Ama eğer karakterler için okuyacaksan, kitapta da biraz karışık ama dizisinden daha ayrıntılı olduğu için daha iyi yerleşir kafana diye düşünüyorum.

      Sil