Nora'nın Kitaplığı : Doğaüstü (Paranormalcy #2) - Tanıtım & İnceleme

25 Aralık 2013 Çarşamba

Doğaüstü (Paranormalcy #2) - Tanıtım & İnceleme



VAMPİRLER

SENİ NASIL KORUYACAĞIMI BİLDİĞİMİ SANIYORDUM.

KURTADAMLAR

NEREYE AİT OLDUĞUMU BİLDİĞİMİ SANIYORDUM.

PERİLER

FAKAT DÜNYA DÖNÜYOR, HER ŞEY DEĞİŞİYOR.

Evie o çok istediği normal yaşama nihayet kavuştu! Ama sıradan olmanın, nasıl denir, biraz sıkıcı olduğunu görmek üstünde soğuk duş etkisi yapmadı değil.

Uluslararası Paranormal Tecrit Ajansındaki günlerini mumla arar olmuştu ki yeniden onlar için çalışma fırsatı çıktı karşısına.

Tüm şu normallikten biraz olsun uzaklaşmaya öyle ihtiyacı vardı ki...

Ama birbirinden beter görevler üst üste geldikçe, Evie doğru tercihte bulunup bulunmadığını sorgulamaya başladı. Eski peri erkek arkadaşı Reth onun geçmişiyle ilgili korkunç gerçekleri ortaya çıkardıkça, periler arasında kızışan savaşın bütün doğaüstü dünyayı bir kaosa sürükleyebileceği belli oldu. Herkesin peşinde olduğu şey neydi peki?

Evie'nin ta kendisi!

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ

   1. kitabın nasıl bittiğini hatırlıyorsunuzdur sanırım. Normal bir hayata sahip olmak için yanıp tutuşan Evie, Lend ile kaçıp o çok istediği normal hayata başlıyordu. Ama normal hayatın (özellikle okul kısmının) Easton Heights'taki gibi olmadığını fark etmesi uzun sürmemiş olacak ki, bu kitabın başında normallikten feci sıkılmış. Kitap boyunca sarışın ergenimize hayat beğendiremedik.

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ

   Ve yine 1. kitabın aksine bu kitapta öyle büyük bir olay falan da olmadı. Evie'nin kimlik çatışmalarıyla, çelişkili duygularıyla baş başaydık kitap boyunca.. Birkaç küçük olayla geçip gitti kitap. Daha çok Sonsuz'da olacak büyük olaya hazırlık gibiydi. -Büyük olay olacağını da ben uydurdum yalnız, ama doğru sanırım :D-
   Tabi bunları yakınma olarak söylemiyorum, şunun şurasında 244 sayfalık kitap yani oku bitsin bir şey kaybetmiyoruz sonuçta. Zaten Paranormal'de de söylediğim gibi, ben bu kitabın biraz daha alt yaşlara hitap ettiğini düşünüyorum. Young-Adult'ın alt sınırları ya da Middle Grade belki.

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ

   Ama bu seriyle ilgili hoşuma giden şeyler de var tabii ki. Mesela mizahi yönü. Bazı duygusal kısımlar dışında ciddi yerlerde bile alttan alarak hafif komediye yer verilmesi hoşuma gidiyor. Bu açıdan ele alınınca okutturuyor kitap kendini.
   Bir de Evie'nin moda anlayışı var ki karakterin en sevdiğim özelliğidir belki de. Her şeyin pembesini, simlisini, parlak olanını seçmesi -her ne kadar benim tarzımla uzaktan yakından alakası olmasa da- bana hem (belirli bir karakteristik özellik olduğu içindir belki de) hoş geliyor, hem de komik.
   Ama en sevdiğim kısım topuklular. Evie'nin topukluları desem daha doğru olur belki :D Maalesef bizim ülkemizde 25 yaşında bile olsanız 15-20 cm topuklu giyerseniz (bir de ayakkabı dikkat çekiciyse) sanki ucubeymişsiniz veya gece elbisesiyle ortada dolaşıyormuşsunuz gibi bakıyor. Halbuki ben her ne kadar 20 yaşında falan olmasam da topuklu hastasıyımdır. Bu açıdan karaktere özenmiyor değilim. Ayy konuyu çok dağıttım, yani sonuç olarak Evie'nin topukluları çok hoş :D

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ

   Yani serinin ikinci kitabı sanki zorla, öylesine bir şeyler açıklayalım dermiş gibi yazılmış. Bu kitabın sonunda öğrendiğimiz şeyler (SPOİLER):

   -Lend ölümsüz değil. (Nedenini öğrenemedik.)
   -Evie'nin annesi insan babası peri. (İnsan-peri çocukları 'boş olan' oluyormuş.)
   -Vampirleri de periler bir hata sonucu yapmış.
   -Paranormaller ile beslenen vampirler çok daha güçlü oluyorlar.

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ

   Falan filan... Yani bu kitabı serinin diğer kitaplarına bölüştürebilirlerdi, ama ayrı kitap yapmışlar üçleme olsun diye. Bir de kitaba farklılık gelsin diye araya Jack'i sıkıştırmışlar. Ona da üzüldüm bu arada, renk katıyordu kitaba. Ama onun sonu da çok şaşırtıcı falan değildi. Sadece parçaları birleştirdiler.

   İşte bir kitap da böyle geçti. Sonsuz'u bir daha ki alışverişimde alabilir miyim bilmiyorum ama daha okuyacağım çok kitap var yani bir dahaki alışverişim de çook uzaklarda gibi görünüyor :)

Serinin kitapları:

Puanım: 3   GoodReads Puanı: 4
Sayfa Sayısı: 244   Yazar: Kiersten White   Yayınevi: DEX


4 yorum :

  1. Birinci kitabı garip bir şekilde sevmiştim. Ama ikinci kitabı ... Bence fiyaskoydu. O kadar ben sahteyim diye bağırıyor ki!

    YanıtlaSil
  2. senin aksine paranormal serisine baylıyooooorum.özellikle lend ve evie ye. ^,^

    YanıtlaSil
  3. Merhaba. Bn ilk iki kitabi pdf okudum ama uçuncuyu indiremedim bu yuzden her kirtasiyede aradim D&R bile bulamadim nerden bulabilirim yaaa

    YanıtlaSil