18 Aralık 2013 Çarşamba

Dolunay (Nightshade #2) - Tanıtım & İnceleme

    Dost mu Düşman mı?
    Gerçek mı Yalan mı?
    Özgürlük mü Kader mi?

    Calla Tor kendini baş düşmanları olan Arayıcıların ininde bulduğunda, günlerinin sayılı olduğundan emindir. Ancak Arayıcılar Calla'ya bir teklifte bulunarak eski efendisini yok edip sürüsünü ve geride bıraktığı genç adamı kurtarabilmesi için bir fırsat sunar.

    Ren'in hayatı, genç kadının özgürlüğünden daha mı değerlidir?
    Shay her şeye rağmen sevdiği kadının yanında kalacak mıdır?

    Kaderi kendi ellerinde olan Calla, hangi mücadelenin savaşmaya değer olduğuna karar verecek ve gerçek aşkın tüm zorlukların üstesinden gelip gelemeyeceğini görecektir...

 

   İlk başta şunu söylemeliyim ki ilk kitaptaki aşk kalabalığının yerini bu kitapta macera ve olay akımı almıştı. Ve şunu da söylemeliyim ki bu yorumum ilk kitap ve bu kitap hakkında bol miktarda spoiler içerecek. Kitabı okumadan burayı okumayın, olaylar büyük :D

   Öncelikle birinci kitabın yorumunda "Bir tahminim daha var ama doğru çıkarsa sizin için eğlencesi kalmaz" dediğim tahminim doğru çıktı. Açıklıyorum: Dax ve Fey'in Calla'ya ve sürüye ihanet edip Bekçilerin yandaşı olacağını düşünmüştüm. Daha Bekçilerin kötü taraf olduğu ortaya çıkmadan önce bile bunlardan bir ihanet bekliyordum. Ama Cosette benim için de kötü bir sürpriz oldu. Bir diğer tahminimde kitabın başlarında Monroe'nun Ren'in babası olduğu yönündeydi, bu da doğrulanmış oldu. Ama bu kitapta Ansel'le ilgili olan her şey benim için de sürprizdi. Kurtunun alınmış olması, kurt için sürüye (Özellikle Calla, hadi onu da geçtim Brynn'e) ihanet etmesi resmen kalbime indi.

   Bunun dışında Lydia'nın ölümü eh biraz sarsıcıydı, Monroe'yu severdim ama onun Emile'le arkada kalması konusunda bir şey hissettiğimi söyleyemem. Garip, en sevdiğim Arayıcılardan sayılırdı. Ve kitap boyunca Calla'nın Ren'e geri dönme umudu içimde hep vardı. Ama o Vail'deki sahneden sonra bu umut biraz sarsıldı. Calla ve Shay'in olayından sonra ise alt seviyelere düştü. Zaten bu kitapta Ren o kadar az geçti ki, sonunda ben böyleyim: "Hadi kızım, aferin kızım, koş, yetiş, nolur Reeeeennn inan artık şunlara nolluurrr" Sonraaaa..... PAT. Kitap bitti. En içten teşekkürlerimi ve saygılarımı yazara sunuyorum ve Pegasus Yayınları umarım Pegasus 3. kitabı yakın zamanda çıkarır.


   Bu kitap bir anda geçti bitti, ne olduğunu anlayamadım. Bugün sadece okulda 250 sayfa falan okudum, nasıl oldu bilmiyorum. Normalde 100 sayfayı geçmezdim ama atağa kalktım heralde. Bir de şöyle tepkilerim var "ayy hadi kavuşun artık, bi Ren'i de bulun, her şey yoluna girecek, gerçekten" kendi kendime konuşuyorum.

   Sanki yazar bu kitapta Shay'in karakterini biraz değiştirdi gibi geliyor bana. Umudum buradan doğuyor işte. Genelde yazarlar, okurlar kızın diğer oğlana dönmesine hak versin diye sevilen çocuğu kötü göstermeye veya karakterini değiştirmeye başlar. Bu olayı Melez Sözleşmeleri'ndeki Seth'te de görüyoruz mesela. Bu yüzden belki Calla, Shay'i bırakır ve Ren'e döner diye ummuştum ama üzgünüm, öyle bir şey olmadı. Yani Ren'i daha çok seviyor olabilirim ama Shay'in bir kötülüğünü görmedik bu yüzden düşmanca bir tavırla "İlla Ren olacak" demiyorum. Sadece sanki bir ara Shay, Calla'yı manipüle etmeye çalışıyor gibi bir his sezmiştim. Sanki onun bilmediği şeyler gizliyormuş gibi ya da. Ren, Vail'deki olaydan önce her konuda dürüsttü, belki de bu yüzden Shay'e göre gözümde bir tık daha ileridedir.

   Neyse bu kadar konuşmak yeter, ilk defa bir kitabı okurken kaç puan veririm, kaç puan kırarım diye düşünmeyi unuttum (:D) bu yüzden şu an çok kararsızım. Ama yapacak bir şey yok artık, yorumlarınızı bekliyorum. Kendinize iyi bakııın :))

Puanım: 5   GoodReads Puanı: 4,15
Sayfa Sayısı: 416   Yazar: Andrea Cremer   Yayınevi: Pegasus

11 yorum :

  1. bu seri toplamda kaç kitaptan olusuyor bilgin var mı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Novellaları saymazsak yurt dışında 3 ana kitabı var, Türkiye'de ise 2 tanesi çıktı henüz.

      Sil
    2. novellaları okumazsak anlar mıyız

      Sil
  2. nasıl yaa?! ben Ren'i daha çok sevmiştim ama.. tamam, shay' i de sevdik ama arkadaş olarak yani. - sanki kitabın kahramanı benim :p - off . karakter değiş tokuşu yapabiliyor muyuz acaba? ^_^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de Team Ren'i tutuyorum -.- Shay'i sevmiyorum ya ölsün o :D

      Sil
    2. :D bence de. ölmeli!! bunu yazara iletmeliyim... bir de sen düşüş serisini okudun mu? okuduysan düşüncelerin neler, öğrenebilir miyim? benim için önemli de :) - konudan konuya atladığım için kendimle gurur duyuyorum ama son bişey; dolunay ın kapağını pek beğenmedim. hatta d&r da ararken '' yuh! kitap bu muymuş?'' dedim yani. birinci kitabın yanında sönük kalmış :/

      Sil
    3. Haklısın ilkinin yanında bayağı sönük ama ben yine de seviyorum bu serinin kapaklarını :D Düşüş serisini okumadım maalesef, ama okumak istiyorum :)

      Sil
  3. Merhaba ben kitaba yeni başladım. Dolunay silüetin devamı mı?

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...