22 Aralık 2013 Pazar

Köken (Lux #4) - Tanıtım & İnceleme (Spoiler İçerir)


Weather Dağında işler çığırından çıktı, Kat yakalandı.
Artık onu bulmak için yaşıyorum.
Yoluma çıkan olursa.. yok ederim.
Onu kurtarmak için bütün dünyayı... yakarım.
Uzaylı ırkımı yeryüzüne... seveseve salarım.

Biliyorum, buradan kaçmamın ve Daemonı görmemin tek yolu, asimile olmuş gibi görünmek.
Kafam çok karışık, kime güveneceğimi, kötü adamların kimler olduğunu bilmiyorum.
Daedalus mu?
İnsanlar mı?
Yoksa Luxenler mi?

Daemon ve Katy hangi tarafta yer alacak; birlikte mi yoksa karşı karşıya mı savaşacaklar?


   İ-na-na-mı-yo-rum. Ben bu Jennifer'ın kitapları bu şekilde bitirmesine inanamıyorum. İnanamıyorum ya! Tam havalar bugün çok güzel demeye başlamıştık oysa ki. Aslında fazla etkisinde kalmamıştım ama buraya yazmaya başlayınca sinirlerim aktif hale geldi :D Daemon asıl formuna dönüşüp ilerlemeye başlayınca ben şöyleyim "Hey, Daemon, dostum, nereye, duyan var mı, yok mu, hiç mi, tamam." ve gümm kitap biter. Karakter olarak Katy'yi hiç sevmiyordum normalde -ve bunun nedeni Daemon'ı kıskanmak gibi ergenik davranışlar değil, sadece itici geliyordu- ama Köken sayesinde bi sever oldum kızı. Kitabın sonunda "Katy, o.. o geri dönecek, merak etme" falan desem yeriydi. Ama demedim. Katy ve ben yavaş adımlarla ilerliyoruz. :D

 

En başa dönecek olursak kitabın başında Daemon-Katy kavuşmasını iple çektim, bu ikisi bir arada olmayınca sıkıyor biraz. Ama sonra olanlar berbat ve daha iyi arasında gidip gelmeye başlayınca ben de kendi kararımı sorgulamaya başladım. En kötü kısmıysa Katy'nin sırtını kelimenin tam anlamıyla "deşmeleri"ydi.


 Kökenler meselesinde ise; benim bunlara zaafım var galiba. Önce Luc (Saplantı'da çocuğa duyduğum sempatiden bahsetmiştim galiba) şimdi de Archer. İkisi de ilk anlatıldığından beri bana sempatik geliyordu. Tabi geleceğin ne göstereceği bilinmez ama ben sevdim bu kökenleri. Sevdim değil ya böyle ne biliyim kitaptaki tüm karakterlerden öne geçmelerine ramak kaldı bile diyebilirim neredeyse. Ve bu "Köken" kelimesi çok saçma geldi. Bende kitabın adını görünce Luxen'lerim Arum'ların kökeni falan sanıyorum. Yani bu Köken'ler bir şeyin kökeni değil aslında Luxen-Melez melezi yani. Ayrıca neden tahmin edemedim anlamıyorum (Yazının devam Melez Sözleşmeleri hakkında Spoiler içeriyor.) Jennifer'ın diğer serisinde de Safkanlar ve Melezler'in çocuğu Apollyon oluyordu. Bu açıdan benzemiş biraz.

 

Ve diyorum ki, iyi ki Saplantı'yı okumuşum. Yoksa Luxen'lermiş, kötüymüş, yok. Hayatta inanmazdım. Veya belki de inanıp-inanmamak arasında gidip gelirken kafam çok karışırdı. Kafamın ne şekilde karışacağını düşünürken bile kafam karışıyor bu yüzden bu konuyu pas geçelim lütfen. Teşekkürleer.

Şimdi okuyacağınız yazı sayesinde birçok Lux hayranı sinir küpüne dönebilir ama benim düşüncem bu yönde ve bunu gerçekten söylemek istiyorum. Pepe yüzünden Daemon'dan soğudum. Belki de 'ayyy Pepeeee, oyşşşşş' gibi yorum yapanlar yüzünden de soğumuş olabilirim ama ben bu serinin kapaklarını bir türlü aklıma yatıramadım. Olmuyor gerçekten. İlk başta kapağı görmezden gelip aklımdaki Daemon ile okuyordum kitabı, ve o zaman her şey yolundaydı. Taa ki; Köken kapağını görene ve kafamdaki Daemon'ın yerini Pepe alana kadar. Çıplak ten üzerine mont mu? Turuncu-mavi kombinasyonu mu? Seriye hiç uymadı bu renkler bu arada. Ay bi dakika konuyu saptırmayalım. Anlamadım yani ben o olayı. Bi' şeylerin önünü illa açacaksanız bu gömlek olsun bari. Çünkü o giydiği şey mont mu neyse artık onun içine normal kıyafet giyilir mantıken. Neyse takıldığım konu bu değildi aslında. Bir de bu resim üzerine Jennifer kitapta Daemon'ı böyle kıro gibi anlatmış bazı kısımlarda buna çok güldüm. Evet bu da değildi. Sanırım gerçekten o Pepe'nin tipi yüzünden soğudum ben Daemon'dan. Yakışıklı değil demiyorum ama hiç Daemon'la uyuşturamamıştım. Keşke hep öyle kalsaydım çünkü şu an Daemon denince direk Pepe aklıma geliyor ve bu pek de hoşuma giden bir durum olmadı açıkçası.


İşte kitaplarda bu hiç hoşuma gitmiyor. Kapağa karakterin resminin konulması. Ben öyle basmakalıp karakterlerle kitap okunmasına çok karşıyım açıkçası. Bizim gibi kitapları filmlere tercih eden kişilerin nedeninin hayal gücü olduğunu düşünüyorum. Oradaki kişileri, mekanları, olayları, kendi hayal gücümüz ile dizayn ediyor, kendi dünyamızda geliştiriyoruz. Eee siz karakteri o kapağa koyunca "bam" liseli çocuğun yerini 20-30 yaşındaki kadın/adam alıyor. Yani şu an anlattıklarımın Lux Serisi ile ilgili değil, genel olarak söylüyorum. Hah, bir de kapaktaki kişinin anlatılanlara uyuşmaması durumu var ki en berbatı da o sanırım. Gri gözlü diyor esmer diyor, Sarışın mavi gözlü kızı koyuyorlar. Bence yayınevlerinin bu konuda daha dikkatli davranması lazım.


Sonunda, içimi döktüm rahatladım gerçekten :D Sadede gelecek olursak, ölümleriyle, ihanetleriyle beğendim ben bu kitabı da. Yani anlamışsınızdır heralde böyle aşırı derecede aşık değilim seriye ama beğeniyor muyum? Kesinlikle. Yoksa 5 kitap okumazdım tabii ki. Kaliteli buluyor muyum? Evet. Sadece şu kapak takıntım yüzünden sinirlerim bozulmuştu.

Lux Serisi Alıntılar İçin "Tık"

Puanım: 5    GoodReads Puanı: 4,5
Sayfa Sayısı: 408   Yazar: Jennifer L. Armentrout   Yayınevi: Dex

Lux Serisi Yorumlarım:

1. Obsidiyen
2. Oniks
3. Opal
(Arum 1) Saplantı
4. Köken

23 yorum :

  1. her ne kadar seriye ve Daeomon'a bayılsamda bu kitap beni sarmadı.Her okuduğumda üzerimde etki bırakırsa ama bu......pekte üzerimde etkisi olmadı.Bunu nedeni sanırım azcık sayfalarını karıştırmamdan kaynaklanıyor :D Olcakları spoilerden dolayı biliyordum. Kapak konusunda çoook haklısın :D Sapıkça olunca benim gibi bazıları olamıyorum :ÇD Malum Deamen'ın üstündekileri :D Ayrıca diğerlerinde olduğu gibi bu kitapta kapaktaki siyahlık falanda yoktu. :D

    YanıtlaSil
  2. diğerleri gibi güzel değildi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında ben Opal'den daha iyi buldum :/

      Sil
  3. Bu kitap harika bayıldım xxx

    YanıtlaSil
  4. Diğer yorumlardakiler her ne kadar beğenmesede her zaman olduğu gibi bu seri harika.Jen harika.Daemon harika :DDBen nedense Katy'e gıcık olmuyorum :D Kesinlikle eksiksiz bir kiştaptı.Yazım yanlışına bu kitapta rastladmadığım için çok emnunum.Dex yine ayraç verdi ve harikaydı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenenlerin çoğunlukta olduğunu düşünüyorum zaten, ben de içerik olarak beğendim, sadece takıldığım ayrıntılar var :) Bir de, Dex tüm kitaplarında ayraç veriyor zaten :D

      Sil
  5. Bence köken güzeldi fakat Daeman'ın Pepe olmaması lazımdı açıkçası kafamda canlandırdığım karakterçok farklıydı kökenin kapağını görünce kitabı okumak istemedim ama kitaba bir sözüm yok Opal'dan daha iyiydi olaylar daha fazlaydı fakat kapak konusunda sana katılıyorum .

    YanıtlaSil
  6. Nora senden bana lux serisi tarzı aşk kitaplari onermeni isteyeceğim normal aşk kitaplariifazla cıvık oluyo demek istedigim kötü çocuk iyi kız tarzı kitaplar okumak istiyorum ama bulamıyorum çoğunu okudum sanırım o yüzden önerirsen sevinirim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Iyi kız kötü çocuk konusunu isleyip de kaliteli olan fazla da bir kitap yok aslinda. Ben kendi okuduklarimdan Tatlı Bela, Fısıltı ve Umutsuz'u başarılı bulmuştum bu konuda. Bir de Mefisto serisi var, kotu cocuk iyi kiz konusunu kitaba kazımış resmen. Çoğu kisi beğendi ama bana vasat geldi, okumadiysan yine bir goz atabilirsin. Icindaki ask oyle civik olmayan kitaplar olarak da Yakut Kırmızı, Melez Sözleşmeleri, Vampir Akademisi'ni önerebilirim. Bunlar biraz daha maceramsi seri olduğundan ilk kitaplarında cok da fazla ask yok. Yine de seri olarak degerlendirilince hosuna gidebilir diye düşünüyorum :)

      Sil
  7. Mefisto ve vampir akademisine bakarim diğerlerini bende okudum ve beğendim bu arada teşekkür ederim :D

    YanıtlaSil
  8. Ayyy pepe konusunda çok haklısı resmen beni de soğuttu kitaptan ve bende de takıntı yaptı. Çocuk 17 yaşında abi ya koymusun babam kadar adamı. bi de sakallı sakallı kıro gibi. bi kere böyle adam da kuul bi tip yok terden saçları yapismis. kız da çok büyük duruyor. kapaklar beni çok fazla sibirya etti umarım filmde de onlar oynamaz çoğu kişi onları istiyomus iyy jenin hayalindeki ikili de onlarmis

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :D Onlar oyuncu değil manken o yüzden filmde oynayabileceklerini sanmıyorum cok yapmacık olur zaten :P

      Sil
    2. Benim gibi düsündüğün için heyecanlanmışyım bu kadar duygudan yoksun bi cevap yazacağını tahmin etmezdim

      Sil
    3. Hahahah :D Ne demek her zaman :D :D

      Sil
  9. Sonuncu kitabı direniş i okuycakmısın?
    Ben okudum çok beğendim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okumak istiyorum fakat hiç zamanım yok maalesef ve bu kitapta neler olduğunu da unuttum :D

      Sil
    2. Kitaba başladığın an neler olduğunu zihninde canlanıyor zaten böyle güzel bir seri için çok güzel bir sondu

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...