Nora'nın Kitaplığı : Uzun Hikaye - Tanıtım & İnceleme

9 Ocak 2014 Perşembe

Uzun Hikaye - Tanıtım & İnceleme


Ben o zamanlar on altı yaşındaydım, lise birde. İnce uzun bir oğlan. Saçlarım kirpi gibi dik duruyor; ne yana, ne geriye taranmıyor, beni deli ediyordu.
Babam "İnatsın inat... İnatçı adamın saçı yatmaz. Dedene çekmişsin besbelli. Keşke annene benzeseydin" diyordu.
Keşke...

Annemin lepiska gibi yumuşacık, sarı saçları vardı. En çok o mavi gözlerini özlüyorum. "Benim oğlum okuyacak yüksek bir memur olacak" der, sonra da göz ucuyla babama bakardı. Sanki anlaşmışlar gibi babam da ona bakar, dudaklarında muzip bir gülümseme: 
"Hıh... Biz okuduk bir şey olduk sanki" diye omuz silkerdi.


Ben fazla Türk yazar okuyan bir tip değilimdir ama bu kısacık romanı özgün ve güzel buldum. Yazarın sade ve akıcı dilinin yanında hızlı bir olay akışı vardı. Ve kitapta dikkat çeken bir diğer şey ise betimleme ve tasvirlerin fazlalığı. Bunun beni rahatsız edeceğini düşünürdüm ama resmen akıp gitti. "Edebi bir eser işte böyle olmalıdır" dedirtiyor bu kitap insana. "Şunun şurasında 100 sayfa, ne bu beğeni" demeyin. Önemli olan uzunluğu kısalığı değil, içeriği. Köpek Düşleri de bunun kadardı ama onu da bu kadar beğenmiştim. Aaa bu arada Köpek Düşleri demişken; bu kitabı Köpek Düşleri'ne çok ama çok benzettim. Markus Zusak'ın dili ile Mustafa Kutlu'nunki de benziyor ama benim bahsettiğim olay akışı falan. Eğer okuduysanız ikisini de neyi kastettiğimi anlarsınız. Sadece bu kitabın içinde biraz daha siyasallık vardı, 20. yy Türkiye'sinde yaşandığı için.

Bu kitaptaki bir diğer dikkatimi çeken şey ise diyalogların azlığı. Daha çok olayın üzerine yoğunlaşılmış ve geniş zamanda anlatılıp araya birkaç diyalog sıkıştırılmış. Kitaplarda diyalog kısımlarını daha çok okuyasım gelir ama burada ne beni rahatsız etti, ne de kitabı bitirene kadar diyalog azlığını farkettim. Bu yazardan ilk okuyuşum ama böyle kısacık bir kitap bile zevkliydi, çok da abartmayım ama beklentilerimin üstünde çıktı kitap. Ve biliyorsunuzdur ki kitabın bir de "Kenan İmirzalıoğlu"nun başrollüğünde bir filmi çıktı. Fakat filmdeki karakterler olaylar, biraz değiştirilmiş. Ben izlemedim, kitabı unutmamak için ama izleyen arkadaşlarım farklarını anlatmıştı.

İşte böyle, Uzun Hikaye adlı kısacık kitabımız kısacası güzeldi. Olur da denk gelirsem Mustafa Kutlu'nun diğer kitaplarını da denemek isterim tabii ki, neden olmasın? :)


Puanım: 4   GoodReads Puanı: 4,10
Sayfa Sayısı: 115   Yazar: Mustafa Kutlu   Yayınevi: Dergah Yayınları

Satın Almak İçin: http://www.kitapsihirbazi.com/kitap/uzun-hikaye-p363857.html

2 yorum :

  1. iyi bir kitap ya ama yeri geldimide sıkıcı olabiliyor tabi

    YanıtlaSil