12 Şubat 2014 Çarşamba

Küller Şehri (Ölümcül Oyuncaklar #2) - Tanıtım & İnceleme


Vampirler, kurtadamlar, periler, gerçek aşk ve aklınızı başınızdan alacak kadar heyecan! Ölümcül Oyuncaklar can yakmaya devam ediyor!

Komada bir anne ve dünyayı yok etmeye kararlı bir baba.. Clary Fray, kurtadamlar, şeytanlar ve gizemli Gölgeavcılarıyla dolu, ürkütücü New York yer altı dünyasına doğru sürükleniyor. Geçmişiyle ilgili öğrendikleri yalnızca başlangıç. Şimdiyse dünyanın kaderi Clary'nin ellerinde. Yeni keşfettiği güçlerini ustaca kullanmayı ve asla kendisinin olmayacak bir erkeğe karşı hislerini dizginlemeyi başarabilecek mi?



Merhaba arkadaşlar! Ölümcül Oyuncaklar'ın 2. kitabın da yine sizlerleyim. İlk olarak ikinci kitabın Kemikler Şehri filmiyle ciddi bir tezat oluşturduğunu söylemeliyim. 3. kitabı henüz okumayan veya filmi izlemeyenlerin bir sonraki paragrafı geçmesini tavsiye ederim. 

Filmde Clary ve Jace'in kardeş olmadığını, duygularıyla oynamak için kullandığı bir yalan olduğu ve bu fikrin Hodge'un başının altından çıktığını görmüştük. İlk kitapta ise böyle bir şey yoktu. Daha doğrusu bize çaktırmıyorlardı. Ayrıca filmin sonunda Jace ve Clary kardeş olduklarına inanmıyorlardı. Bu kitapta ise yalan olma şansı kimsenin aklına bile gelmiyor, hatta kardeş olduklarını belli eden  bir çok işaret ile karşılaşıyorlar. Ve kardeş olduklarını zannediyorlar. Eğer filmi izleseydik biz de öyle zannedecektik, yani film bizim için kocaman bir spoiler bombası oldu. Ve ben öğrendim ki aslında durumun farklı olduğu sanırım 3. kitapta ortaya çıkıyormuş.Yani film sağolsun 3 kitaplık bir spoiler yedirdi bize :D


Kitaba dönüş yapacak olursam, ben Hodge'un öldüğünü falan unutmuşum. Cidden ne ara öldü ya o? Bir de kitapta sonradan açıklanacakmış gibi duran ama açıklanmayan birkaç olay oldu. Ve ben bu olayların 3. kitaba sarkacağından şüpheliyim. Mesela (Paragraf sonuna kadar spoiler) Jace Enstitü'den kaçıp Clary ve Luke'un yanına geldiğinde, bekçilik yapan Malik bunların tekerleğine bıçak (veya onun gibi bişeydi) fırlatacakken arkadan beyaz saçlı bir kadın gelip onu durdurmuştu. Clary bunu gördü ama sonradan unuttu. Ben unutamadım, Camlar Şehri'nde açığa çıkacak mı bu? Ve sonradan gemide Malik, Jace'e "Enstitü'de olanlar için özür dilerim, sadece görevimi yapıyordum" demişti. Jace ise tam Enstitü'de ne olduğunu hatırlamadığını söyleyecekken bir iblis gelmişti ve sözü yarıda kaldı, sonra da unutuldu. 3. kitapta umarım çözülür bunlar :D

Kitabın ilk yarısında biraz sıkıldığımı itiraf etmeliyim. Ama devamını soluksuz okudum. Yine de o kadar olay olmasına rağmen hâlâ olaylar başlamamış gibi geliyor bana. Serinin devam kitaplarında daha büyük çarpışmalar olur umarım. (Kendimi çok psikopat hissettim. 'Vahşet! Daha çok vahşet istiyorum' :D) Kitabın sonu ise bana o kadasr çarpıcı gelmedi. Clary'nin annesi karakter olarak hoşuma gidiyor ama pek de umursamıyorum açıkçası. O ana kadar Clary'nin, annesinin kendisini zehirlediğini bilmediğini unutmuşum. Filmde birileri söylüyordu çünkü zehirlemiş falan diye. Ya da ben karıştırıyorum, bilmiyorum. Kafam allak bullak oldu. Ne olur şu filmlerde kitaba sadık kalsalar?! :D

(Spoiler)
Bu kitaptaki önemli olayları şöyle bir sıralayalım:

-Simon'ın vampire dönüşmesi: Aman Allah'ım! Bu olay cidden beklenmedik ve dehşet vericiydi. Hiç beklemezdim. Ama Simon'ın da Jace ile yarışabilmesi için suratına azıcık tip gelmesi gerekiyordu zaten, iyi oldu. (Kötüyüm, ben kötüyüm :D) Ama nasıl güneşe çıkıyor hala anlayamadık, bir dahaki kitapta cevaplanacak bir soru daha. :)

-Clary'nin yeni mühür oluşturma özelliği: Bu konu hakkında fazla düşünmedim Kısaca, "hmm iyi ya, kullanışlı olur, güzel güzel.." gibi bir düşüncem var :D

-Jace'in hoplama zıplama yeteneği: Adı bile uyduruk olan bu şeyin nasıl çok önemli bir yetenekmiş gibi gösterildiğine hala aklım ermiyor. Hani tamam ne güzel atlıyor ölmüyor falan da, yetenek mi yoktu da bu saçma şey çıktı bu çocukta? Ayrıca bu cidden Valentine'ın çocuğu değilse bu yetenek kimden geçti? Sorgucu'nun bahsetmek üzere olduğu omzundaki o yara izi neydi ve Michael Wayland'ın oğlu olmaması ile ne alakası vardı? Çok. Merak. Ediyorum!

-Jocelyn'in nasıl uyandırılacağı: Kitabın sonunu küçük bir soru işaretiyle bitirdiler. İyi, hoş, tamam, güzel, annesi uyansın da şunlara bir "siz kardeş değilsiniz saftrikler" desin diye bekliyorum. (Umarım der yani.)

-Valentine'ın dede çakması beyaz saçları: Sanki basit bir şeymiş gibi göstermişler ama bence bu çok önemliydi. Çok mu stres yaptın Valentine'cığım? Nedir bu yani, nedenini anlayan bana bir açıklasın, aynayla falan mı ilgili? Yani ben de Valentine'ı yakışıklı bilirdim ama beyaz saçlı bir yakışıklı hayal etmek zor. (Takıldığım noktaya bakar mısınız?) Bir de uzun bir sakalı olsun tamamdır yani. Dumbledore-Magnus Bane karşılaştırması yapacaklarına Dumbledore-Valentine yaparlar artık.


İşte bir kitap daha böylece bitmiş oldu. Ben eğlendim okurken, fakat serinin devam kitaplarından daha iyi bir iş beklediğimi de itiraf etmeliyim. Camlar Şehri'ni artık muhtemelen yaz başı gibi alırım, çünkü şu an okunacaklar listem bir hayli kalabalık. Bir sonraki postta kitapla ilgili alıntılar paylaşacağım. Görüşmek üzeree :)

İndirimli satın almak için: Kitap Sihirbazı

Puanım: 4   GoodReads Puanı: 4,26
Sayfa Sayısı: 477   Yazar: Cassandra Clare   Yayınevi: Artemis

21 yorum :

  1. bu serinin 3. kitabını da okudum.her ne kadar anlatımını basit bulsam da kurgusunu çok beğendim. serinin 4. kitabı Düşüş Melekler Şehrine başlayacaktım yarım saat öncesine kadar.ama internette tesadüfen cehennem makineleri serisine rastladım.bazı arkadaşlar yorum yapmışlar.cassandra clare düşmüş melekler şehrinden önce mekanik meleğin okunmasını tavsiye ediyormuş.cehennem makinelerinin konusuna baktım ama Ölümcül Oyuncaklarla çok benzer.nasıl okurum bilemiyorum açıkçası.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısın, yazar 3. Kitaptan sonra okuyun diye tavsiye etmis ama okumak zorunda olduğunuzdan değil. Okumak isteyen varsa bu seriyi, 3. kitaptan sonra okusun demiş. Benim bir arkadaşım seriyi dümdüz okuyup gecti, cehennem makinelerini hic okumadı. Ama bir eksiği yok, her şeyi gayet iyi anlamış. Yani senin anlayacağın, okumak istemiyorsan okuma o seriyi. Bir eksiklik yasamazsin, ben böyle düşünüyorum :)

      Sil
  2. Nerden bulurum bu kitabı yaaa? ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bütün kitap satış noktalarında var?

      Sil
    2. yani hani belki bulamam diye teşekkürler :) -ipek

      Sil
    3. Yok yok bulursun İpek merak etme ;)

      Sil
  3. hiç sıkılmadım izlerken. bir filmi yaparlar ve devamını getirmezler ya sinir olurum benim filmlere takıntım vardır sevince içimde kıpırtı olur heyacan olur benim sinirlerimi bozmayın eğer sevamı gelirse benim için alacakaranlık bitmiştir artık...)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabii ki filmlerin devamı gelir, merak etme ;)

      Sil
  4. pekii, magnus ve alec hakkında ne düşünüyorsun?

    YanıtlaSil
  5. ölümcül oyuncaklar kemikler şehri bu filmden sonra 2.'si olacak mı :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayır, iptal edildi. Serinin dizisi çıkacak :)

      Sil
  6. ölümcül oyuncaklar serisini sevdiyseniz kesinlikle cehennem makinelerini de okumanızı tavsiye ederim. iki seride çok güzel ama benim gönlüm cehennem makinelerinden yana :) cehennem makineleri gölge avcılarının önceki tarihlerde yaşadıkları üzerine kurgulanmış. karakterlerin ölümsüz olmasından yararlanılarak ölümcül oyuncaklarda bazı karakterler ve olaylar devam ettirilmiş. sevdiğim karakterleri bu seride de görmek hoşuma gitti doğrusu. misal magnus iki seride de gölge avcılarına yardımlarını görebiliyoruz. cehennem makinelerinde alay konusu olan Henry'nin ilginç silahlarıda ölümcül oyuncaklarda kullanılmış. en önemlisi de portal tabiki( okuyanlar bilir). mekanik meleklerin önemli karakterleri jem ve tessa'nın ölümcül oyuncaklarda kendilerine yer bulmasıda bir cehennem makineleri hayranı olarak ayrıca sevindirdi. uzun lafın kısası birbiriyle iç içe geçmiş başarılı iki seri. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bilgi ve öneri için teşekkürler Ebru. İyice merak ettim şimdi bu seriyi ;)

      Sil
  7. cidden dizi mi olucakmış.ya dizi olursa biraz gereksiz uzatırlar zaten filmde tüm serinin spoisini toptan verdiler....

    YanıtlaSil
  8. bıan once devamı gelısın cunku cok guzel olmus

    YanıtlaSil
  9. Sebastian Clary'nin kardeşi mi ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Serinin bu kitabına kadar hiç öyle bir şey geçmedi, yalnızca arkadaşı :)

      Sil
  10. Yalnız tekerleğe biçak fırlatan adamı tutan beyaz saçlıkadın olayı kştabın sonunda çözülüyor, atladın sanırım. Kadın Jocelyn in arkadaşı

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...