Nora'nın Kitaplığı : Bir Sır Saklı İçimde - Tanıtım & İnceleme

5 Mart 2014 Çarşamba

Bir Sır Saklı İçimde - Tanıtım & İnceleme


Kimse ismimle çağırmaz beni.Küçük çocuklar bilmezler.
Her gün güneş doğarken hatırlatırım kendime,
bir gün ben de unutursam diye.
Judith, benim adım Judith.

Judith dört yıl önce en yakın arkadaşı ile birlikte kaybolmuştu.
İki sene sonra geri döndüğünde, konuşamıyordu.
Judith artık lanetli. Ne komşularına, ne ailesine, ne de aşkına
derdini anlatabiliyor. Herkes onu yok sayıyor. Ama canını en çok aşk acısı yakıyor.

Şiirsel bir anlatım. Trajik bir gerilim.
Şok edici bir gizem.


Bu kitap, kesinlikle Dex'ten beklediğim bir tarz değildi. Ve bu içerik, kesinlikle kapaktan beklediğim bir tür değildi. Bir Sır Saklı İçimde beni tamamiyle bir şaşkına çevirdi. Bu kitabın kapağına bayılıyorum ve 9 aydır Türkiye'ye gelmesini bekliyordum. Kitaba başladığımda içeriğiyle alakalı kesinlikle hiçbir bilgim yoktu ve bir 'bu da neyin nesi' evresi geçirdim. Kitabın arkasını okumadığım için ne bekleyeceğimi bilmiyordum ama bu kapak ve edebi bir anlatım tarzı? Yok artık! :D

İlk 100 sayfada kitabı bir türlü sevemeyeceğime kanaat getirmiştim. Edebi diline bayılmama rağmen eski zamanda küçük bir köyde yaşayan kızın dramı beni pek sarmamıştı. Ama kız ne zaman bir atağa geçti, gölgelerde yaşamayı bıraktı, ben de sanki o zaman başladım kitabı okumaya. Ve çok bayıldım, etkisinde kaldım demesem de, özellikle edebi kitap sevenlerin mutlaka okuması gereken bir kitap olduğunu düşünüyorum. Bu kitabı okurken sanki bir antik batı klasiği okuyor gibiydim, sindire sindire okumam ve buradan kendime bir şeyler katmam gerektiği hissinden kurtulamadım bir türlü. Bundan rahatsız olmadım, aksine odaklanarak okumamı sağladı. 


-Dikkat Spoiler-
Sonlara doğru ise kitap hızla romantiğe kaymaya başladı. Ve kitabın sonunda ise her şey ortalığa dökülünce, resmen omzumdaki büyük bir yükten kurtulmuş gibiydim. Goody'nin yaptıklarına ise çok da şaşırmadım aslında sanki bunu bekliyor gibiydim. Sonuçta birileri onların tarafını tutmalıydı değil mi?
-Spoiler Bitti-

Bu kitabı okurken sanki bitirmek için okuyormuşum gibi hissediyordum ama şimdi geriye dönüp bakınca; içerik açısından olsun, edebi dili olsun, kesinlikle okunması gereken bir kitaptı diye düşünüyorum. İlk başlarda biraz geçmişe gel-git yaptığı için sanki her şey birbirine karışıyor gibi hissetmiştim, ama yarıdan sonra bunların bir önemi kalmadı, her şey anlaşılır hale geldi. Dediğim gibi Dex beni bu kitapla çok şaşırttı. Çünkü herkesin bildiği gibi Dex genelde fantastik, distopik, aşk türü kitaplara yöneliyor daha çok. Ama böyle dram-tarihi kurgu ve edebi dili olan bir kitabı hiç beklemiyordum. Hoş bir farklılık oldu, zaten kapak muhteşem bana kalırsa :D 

Şimdilik bu kadar, hoşçakalıın! :)

Satın almak için: Kitap Sihirbazı

Puanım: 4  GoodReads Puanı: 4
Sayfa Sayısı: 260   Yazar: Julie Berry   Yayınevi: DEX


Hiç yorum yok :

Yorum Gönder