Nora'nın Kitaplığı : KCBT 7. Blog Turu - Kuzey & Güney || Kitap Yorumu & Çekiliş

9 Nisan 2014 Çarşamba

KCBT 7. Blog Turu - Kuzey & Güney || Kitap Yorumu & Çekiliş


Kitap tanıtımını buradan bulabilirsiniz: Kuzey & Güney

Spoiler
Bu kitabın bir batı klasiği ayarında olacağını tahmin ediyordum, ama konusu hakkında bir fikrim yoktu. Tanıtım yazısını okuduğumda; başroldeki kızın hayatının dönemin olaylarıyla çakışmasını değil, bunların yanında aşkı ana konu olarak alacağını düşünmüştüm. Fakat kitabın son 2 sayfasına kadar bir karşılıklı aşk göremediğimiz için çok şaşırttı bu kitap beni. Kapağı, isimi, dizi resimleri, tanıtım bülteni aşk kitabı diye haykırdığı için, ben de hadi aşık oldu hadi aşık olacak diye okumuştum kitabı. Konusu hakkında daha çok bilgi sahibi olsaydım, böyle bir beklenti içerisine girmezdim.

Bu kitabı beğenmedim demiyorum, demeyeceğim de. Fakat beni pek çekmeyen birkaç özelliğini söyleyeceğim, bu özellikleri sevenler de olabilir. İlk olarak tasvirler, düşünceler, olaylar uzuun uzun anlatılmış, çok ayrıntıya girilmişti. Haliyle biraz sıkıldım o kısımlarda. Fakat ben diyalogdan çok olayları okumayı seviyorum diyenler de var ki, bu kitabı zevkle okuyabilirler. İkinci olarak ise kitabın belirli bir teması  veya üzerine kurulu olduğu bir olay yoktu, kızın hayatından bir kesit alınmış, 4-5 yıl kadar, ve buralardaki olaylar bazen on sayfada 2 dakika bazen 1 yıl geçilerek anlatılmış. Bu, kitabın sevmediğim bir özelliği değildi, hatta bir klasiğe yakışır bir özellikti bana kalırsa.

Ve kitapta karakterlerin duyguları o kadar dürüstçe yazılmış ki.. 160 yıl öncesinde kitap satma kaygısı olmadığı buradan belli oluyor işte. Karakterlerin hiçbiri mükemmel değil, yazar asla "acaba bunu yazsam okurlar karakterden soğur mu" diye düşünmemiş âdeta. Bu özelliği inanılmaz takdir ettim, günümüz kitaplarında her karakter okur için mükemmelleştiriliyor sanki. Ayrıca bu kitap, sonunu çok beğendiğim kitaplar listesine dalış yaptı :D
~Spoiler Sonu~
Tur takvimimiz ;)

Bu kitap olay örgüsüyle, karakterleriyle ve sonuyla "Ben bir klasiğim" diye bağırıyor sanki. Ve klasik severler başta olmak üzere, herkesin bu kitaptan kazanacağı bir şeyler olduğunu düşünüyorum. Hiç olmadı Viktorya Dönemi'ndeki insanların davranışlarını öğrenirsiniz. :D

Bir de spoiler okumayanlar için söyleyeyim, bu kitaptan normal bir aşk kitabı beklentileriniz olmasın. Hatta sizin hiç aşk kitabı beklentiniz olmasın, okuyunca mutlu olursunuz :D Şaka bir yana, bu kitabı sadece aşk teması için almayın, o gözle de bakmayın. Dönemin olayları içerisinde, bir kızın çalkantılı hayatının edebi bir üslupla anlatımıydı bu kitap. Aşk teması da, küçük bir ayrıntı olarak eklenmiş kitaba. Ah bu arada, ben edebî üslûp diyorum ama, yanlış anlaşılmasın. Günümüz Türkçesi kullanılmış kitapta, öyle anlamadığımız kelimeler yok yani.

Ben bir de kısaca kitabı özetlemek istiyordum ki, çok uzattığımı fark ettim. Esneme sesleri duyulmadan bitirmek istiyorum bu yorumu. Hoşçakalıın :)


Satın Almak İçin: Kitap Sihirbazı

Yazar: Elizabeth Gaskel   Yayınevi: Altın Bilek  Sayfa Sayısı: 656
Liste Fiyatı: 30 TL    Dil: Türkçe

Çekiliş


a Rafflecopter giveaway

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder