Nora'nın Kitaplığı : Yûsuf İle Züleyha - Tanıtım & İnceleme

30 Mayıs 2014 Cuma

Yûsuf İle Züleyha - Tanıtım & İnceleme


Nasıl herkese duyurur da sesimi derim: Bu anlattığınız ben değilim. Ben bu anlattığınız değilim. Yusufu ben nasıl yerim? Ben Yusuf'u nasıl yerim? 


Sözünün bu kısmına gelince kurt, nemli gözlerinden boncuk gibi yaşlar dökülmeye başladı. Gri tüylerle kaplı göğsü, ön ayakları ıslandı. Bir ah çekti derinden derine. Islak burnu daha ıslandı. Ve devam etti:



Ben şimdi adımı nasıl temize çıkarayım. Alnıma sürülen bu kapkara lekeyi neyle, nasıl yıkayayım? Öyle bir leke ki değil bana, yeter kıyametin kopacağı güne değin gelip geçecek tüm torunlarıma. 



Tek muradım, bütün yaratılmışların sahibi olan Tanrım. Bu ayıpla yaşatamazsın beni. Ya alsın yeni doğmuş bütün kurt yavrularıyla birlikte canımı, kurt neslinin dalı yaprağı burada kesilsin, ya da adım temize çıksın.


İlk olarak şunu söylemeliyim ki, kitaba inanılmaz ön yargılarla başlamıştım. Ama bu kitap hepsini kırmakla da kalmadı, resmen ruhuma işledi. İlk başlar da garipsedim, ama biraz alışmaya başlayınca yazarın dilinin gerçekten muhteşem olduğunu farkettim. Evet bu çok edebi bir kitap. Ama edebî kitap tanımının aksine ne sıkıcı, ne de ağır bir dile sahip. Kelimeler akıp gitti gözlerimin önünden. Okuduğum her cümle bir kitap değerindeydi, her cümle için bir post yorum paylaşabilirim. Yani özellikle bazı kısımlar o kadar çok anlam taşıyordu ki, yazarın bu dili, tabiri caizse bu kelime oyunları inanılmaz hoşuma gitti.

Şiirsel, muhteşem bir anlatım. Burada alıntı paylaşmayı çok istiyordum ama hangi birini koysam bilemedim. Yalnız uyarmalıyım ki edebî tür sevmeyen arkadaşlarımdan "Bu ne ya bir cümleyi elli kez tekrar etmiş, iki sayfalık konuyu on sayfada anlatmış" gibi yorumlar da duydum. Herkesin kaldırabileceği bir kitap değil bu açıdan, belirtmeden geçmek istemedim :) Nazan Bekiroğlu'nun diline bayıldım sizin anlayacağınız. Birkaç önerilen kitapları var bende, onları da okumayı çok istiyorum.

Kitapla ilgili yorumum bu kadar. Ama okurlarıma küçük bir not bırakmalıyım. Öncelikle kaç gündür blogu boşladığımın farkındayım -ve bunun için çok üzgünüm- ama bunu fırtına öncesi sessizlik gibi düşünün. Biriktiriyorum içeride yorumları, yazın tekrar bomba gibi geleceğim. Hepinizi seviyorum, hoşçakalıın!! ^,^


Satın almak için: Kitap Sihirbazı

Puanım: 5 -> Kusursuz!
Sayfa Sayısı: 224   Yazar: Nazan Bekiroğlı   Yayınevi: Timaş

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder