Nora'nın Kitaplığı : KCBT 16. Blog Tur || İki Hayat Arasında - Kitap Yorumu & Çekiliş

15 Kasım 2014 Cumartesi

KCBT 16. Blog Tur || İki Hayat Arasında - Kitap Yorumu & Çekiliş


Mükemmel hayat mı?
Yoksa mükemmel aşk mı?
Sen seç.

Sabine herkes gibi değildi. Kendini bildi bileli, iki hayatı vardı. Her yirmi dört saate bir Değişim geçiriyor ve her günü iki kere yaşıyordu.

Mükemmel Hayat
Wellesley'de, Sabine istediği her şeye sahipti: cazibeli arkadaşlar, şık kıyafetler, başarılı bir okul yaşamı, herkesin birlikte olmak istediği bir sevgili ve göz kamaştırıcı bir gelecek...

Mükemmel Aşk
Roxbury'de Sabine'in bambaşka bir hayatı vardı: maddi zorluklar çeken bir aile, serseri arkadaşlar ve sırrı ortaya çıktığında başına gelen korkunç olaylar Ama sonra Ethan'la tanıştı. Yakışıklı ve ilgi çekiciydi; üstelik Sabine, daha önce hiç kimse için böyle şeyler hissetmemişti.

Tüm istediği tek bir hayat yaşamak olan Sabine, bu nihayet mümkün gibi göründüğünde, amacına ulaşmak için bir dizi tehlikeli deney yapmaya başlamıştı. Ama kendisine inanan tek adamı ve geri kalan her şeyi riske atmayı göze alabilecek miydi?


Merhaba arkadaşlar! Efsane geri döndü! (Bu ben oluyorum) Sınavlar bitti ayrıca eve internetimiz geldi sonunda. Ben de önceden okuyup da yorumlayamadığım kitapları yavaş yavaş yorumlamaya başlayacağım artık. Ve bugün 16. Kitap Canavarlı turumuzun konuğu olan İki Hayat Arasında kitabının yorumu listemin başında geliyor. 

Bu kitabı okumayanlar için kitap nasıl görünüyor bilmiyorum fakat bu kitap ne fantastik, ne de gerçek hayat. İkisinin ortasında, ilk defa deneyimlediğim bir yerde kurmuş dengesini. Ben sanırım fantastik bir kitap bekleyerek başlamıştım. Yani bir bakıma fantastik de denebilir ama... Ah, bilemiyorum, bu kitap her şeyin "arasında" kalmış.

Kitabın sonu bile arada kalmış. İyi mi kötü mü ben karar veremedim. (Spoiler içeren kısımlarda derine ineriz :D) Ben de kitabı bitirince arada kaldım açıkçası. Beğendim evet, bu kesin. Ama tamamen bağlanamadım, kendimi veremedim kitaba bir türlü. Ben bunun başrolle alakası olduğunu düşünüyorum. Bana kalırsa iki hayatta da Sabine, "normal"liği bulmaya çalışan alışılmadık bir karakter. Ethan ise gerçekçi kurgunun hayat bulmuş hali. Ama Ethan'ı seviyorum, Maddie ve Capri'yı de seviyorum. Ryan'ı sonlara doğru sevmeye başladım.

Görüntünün olası içeriği: bir veya daha fazla kişi ve yazı

Kızın hayatlarından ise tabii ki Roxbury favorim. Saçları giyimi, hayatı.. Kesinlikle Wellesley'nin samimiyetsiz muhteşemliğine tercih ederdim.

Spoiler
Bana kalırsa kızın Roxbury'de bir kliniğe düşmüş olması kitabı en çekici yapan olaydı. Kız her ne kadar nefret ediyor olsa da ben zevk aldım. Evet, sadistçe. Ayrıca bir süre boyunca ben de kızın şizofren falan olduğunu düşünmedim değil. Yazar bu ikilemi bana yaşattı ve gerçeği anlama sürecim sanırım kitabı sevmemde en büyük rolü oynadı.

Fakat birkaç şeyi yazarın belli etmediğini söylemeden geçemeyeceğim. Ethan'ın yorgun görünüşü, iki hayatın olmasının mükemmelliği hakkındaki konuşması vesaire bana Ethan'ın öleceği yönünde büyük bir ipucu bırakmıştı açıkçası. Tamam bunda biraz da okuyanların, kitabın sonunun kötü olmasına ilişkin görüşleri de yok değil açıkçası. Ama sadece bununla da kalmıyor.

Kitabın başında Wellesley'de Ryan'ın arkadaşları veya "arkadaşı"ndan bahsetme şekli garipti. O anda önemsiz gibi görünse de yazar sanki "bu kısma dikkat çekiyorum" diye dipnot düşmüş gibiydi. Hatta Etha ortaya çıkmadan önce "Acaba hikayedeki erkek karakter abisinin arkadaşı mı olacak?" diye düşünmüştüm. Kitabın sonunda o kişi Ethan versiyon.2 çıkınca da haliyle çok fazla şaşıramadım.
Spoiler Sonu

Görüntünün olası içeriği: 1 kişi, yazı

Ama gerçekten gerçekçilik açısından bu kitap beni kendine hayran bıraktı. Kitabın başındaki Sabine ve kitabın sonundaki Sabine'i kıyaslayınca ortaya göz ardı edilemeyecek bir fark çıkıyor. Çok daha olgun ve mantıklı hale geldi. Ve bunun 18 yaşını bitirmesiyle alakası olduğunu hiç sanmıyorum.

Bu kitap benim için farklı bir deneyim oldu. Ne tamamen fantastik, ne de tamamen aşk. Bu kitap bir kızın kocaman bir -iki- dünyada yapayalnız mücadelesiydi. Ve bu konu ilginizi çekiyorsa, bu kitaba bir şans vermenizi tavsiye ederim.


Yazar: Jessica Shirvington   Yayınevi: Yabancı   Sayfa Sayısı: 320
Liste Fiyatı: 20 TL    GoodReads Puanı: 4,20



Çekiliş 


a Rafflecopter giveaway


Hiç yorum yok :

Yorum Gönder