Nora'nın Kitaplığı : KCBT 17. Blog Tur || Yabancı (Alienated #1) - Kitap Yorumu & Çekiliş

21 Kasım 2014 Cuma

KCBT 17. Blog Tur || Yabancı (Alienated #1) - Kitap Yorumu & Çekiliş


Uzaylılar insanlarla iki yıl önce bağlantı kurdu. Şimdi de dünyalı cara, onlardan birini evinde misafir etmeye hazırlanıyor. 

Gezegenler arası öğrenci değişim programı kapsamında evinde L'eihrli bir lise son sınıf öğrencisini ağırlamaya hazırlanan Cara, bu sayede hem hayallerindeki üniversiteye ücretsiz gidebilecek hem de o gizemli L'eihrliler hakkında gazetecilerin uğruna öleceği bilgiler edinecektir. L'eihrli öğrenci Aelyx'in, ayakları yerden kesen yakışıklılığı da cabası. Ama işler hiç de düşünüldüğü gibi yolunda gitmeyecektir, çünkü Aelyx'i okulda istemeyenler de vardır ve sayıları hiç de az değildir. Tehdit mektupları almaya başlayan Cara bir süre sonra Aelyx ile okula polis eşliğinde gitmek zorunda kalacaktır.

Okuldaki herkes tarafından dışlanan Cara'nın artık tek arkadaşı Aelyx'tir. Üstüne üstlük Cara ona sırılsıklam âşık olmuştur. Öte yandan Aelyx'in de ölümcül sonuçlar doğurabilecek sırları vardır. Büyük bir tehlikeyle karşı karşıya olan Cara hem kendi hem sevdiği çocuğun hayatı hem de gezegeninin geleceği için bir ölüm kalım savaşı vermek zorundadır.



İşte bu kitabın kapağına aşık oldum ben ^,^ Bir de Go Kitap'ın yeni uygulaması "mıknatıslı kapak" meselesi var ki.. Muhteşem! The 100'ı henüz alamadığım için nasıl olduğunu bilmiyordum ama gerçekten kullanışlı buldum, acaip hoşuma gitti.

İçerik ise tam beklediğim gibiydi. Ne eksik ne fazla. Çok büyük hayallerim yoktu ama hoş ve eğlenceli bir kitap bekliyordum ve aradığımı buldum. Eğlenerek okudum gerçekten ama bu kitapta
beklemediğim şey ise bu kadar akıcı olmasıydı. İnanılmaz etkilenmemiş olabilirim ama su gibi akıp gitti kitap.

Bir de bilim kurgu-romantik okumaya fırsat bulduğum bir tür değildi ama bu türü fazla okumasam bile çok seviyorum. (O nasıl oluyorsa...) Yani bu türün çıkan her kitabını okuyasım geliyor. Evrenin Ötesi, The 100, Evrenin Ötesi, These Broken Stars vs.. Bu kitapların muhteşem, inanılmaz etkileyici olmadığını biliyorum ama yine de.. Yine de en sevdiğim tür gibi bir şey, sonuçta bir çeşit fantastik sayılmaz mı? :)

Kitabın içeriği ise beklediğimden farklıydı. Daha doğrusu karakterler beklediğimden farklıydı. Cara, fazla idealist, Aelyx fazla... uysal? Hayır, uysal değil ama sessiz, sakin, kendi ırkını fazla muhteşem gören... Bilemiyorum! Yani bunlar fazla derken, beklediğimden fazlaydı yani.

Olaylar ise beklenmedik olma açısından gerçekten bir harikaydı. Özellikle bazılarında çok şaşırdım, kendime inanamıyorum ama ağladığım yerler bile oldu. Hayır, kitabın sonunda değil ama. Kitabın sonuna atlayacak olursak bence ne çok üzücüydü, ne de mutluluk verici. Yani mutlu etmediği kesin de, ben öyle çok da üzülmedim. İkinci kitabı da çok merak ediyorum ayrıca. Kapağı da çok hoş ve anlamlı olmuş :D

Sonuç olarak.. Neden bizim eve de gökten taş gibi bir uzaylı düşmüyor ki? Ama benim inancım tam, gelecek sonunda bize de bir tane. Yani illa Aelyx gibi olacak değil, bir Eron veya bir Jaxen'a da razıyız ;) 

Okurken eğleneceğiniz, güldürüsü, heyecanı bol, akıcı bir kitap istiyorsanız.. Ve tabii ki uzaylılara karşı bizim gibi sempati duyuyorsanız Yabancı'ya bir şans vermelisiniz bence ^,^


Yazar: Melissa Landers   Yayınevi: GO!   Sayfa Sayısı: 424
Liste Fiyatı: 17 TL    GoodReads Puanı: 4,00

Çekiliş


a Rafflecopter giveaway

 

6 yorum :

  1. Çok güzel bir kitaptı uzun zaman önce almıştım ancak yeni okuyabildim ve bir buçuk günde bitti:( Ben bu kitabı alırken seri olduğunu bilmiyordum hatta bu tarz kitaplar çoğunlukla seri olur demiştim ve sevinmistim tek kitap olmasina çünkü diğer türlü bu tip kitaplar savaştır aksiyonudur çok giriyo işin içine ve bu biraz sıkıyor .Ama bu kitap beni tek kelimeyle ŞAŞIRTTI hiç bu kadar beklemiyordum aksiyonuda aşkıda çok dengeliydi. İkinci kitabının çıkması için sabırsızlanıyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Go kita fazla bekletmez merak etme ;) Beğenmene sevindim :)

      Sil
  2. 2. Kitap yurtdışında çıkmış (Invide) ve birde1,5 novellasi var (Until Midnight) ancak bu novella ebook formatindaymis acaba Covenant serisinde iksiri diğer kitaba ekledikleri gibi bunuda eklerlermi .
    Senden ricam acaba ikinci kitabın ne zaman çıkacağını ve novellasi da çevrilecek mi yada orjinalide ebook formatında olduğu için ellerinden gelen bişey olup olmadigini
    go yayın evinden öğrenebilir misin?:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 2. kitap çeviride fakat novellayı dahil ettiklerini sanmıyorum. Sorarım hemen ;)

      Sil
  3. Yanıtlar
    1. Merhaba tekrar canım, sana ulaşmanın bir yolunu bulamadım o yüzden buraya yanıt olarak yazıyorum. Şu an Go Kitap novellaları yayınlamayı düşünmüyormuş. Fakat çok ısrar olursa çıkarırlar belki, çok düşük ihtimal ama..

      Sil