Nora'nın Kitaplığı : Zıt Kitaplar || Etkinlik

24 Mart 2015 Salı

Zıt Kitaplar || Etkinlik


Dün bu mime etiketlendiğimde, çok uzun zamandır mim etkinliği yapmadığımı fark ettim. Özlemişim ^.^ Kitap Tiryakisi'ne teşekkürler =)

1. Kitaplığındaki ilk kitap X En son aldığın kitap

Kitaplığımdaki ilk kitap... Çok zor bir soru. Çok küçük yaşlardan beri okumayı bildiğimiz için bunu hatırlayabileceğimi sanmıyorum. Fakat hâlâ kitaplığımda bulunan romanlardan düşünecek olursak Çocuk Kalbi-Edmondo De Amicis olmalı :)

En son aldığım kitap -henüz elime ulaşmamış olsa da- İntikam Ateşi-Karen Marie Moning ^.^

2. En ucuz kitap X En pahalı kitap

En ucuzu büyük ihtimalle kelepir kitaplardan 4,5 TL'ye aldığım Tuhaf Melekler-Lili St. Crow olacak. Gerçi fena değildi, büyük ihtimalle serinin devamı çıkmayacağı için kelepire düşmüş..

En pahalısı ise -tabii ki Pegasus'tan- Siyah Buz-Becca Fitzpatrick. Yaklaşık 30 Tl fiyatı, Becca için değer ama :)

3. Erkek kahramanlı bir kitap X Kadın kahramanlı bir kitap

Aklıma direk Labirent: Ölümcül Kaçış (Erkek kahramanlı)
 ve 
Açlık Oyunları (Kadın kahramanlı) geldi. 

4. Hızlı okuduğun bir kitap X Uzun sürede bitirebildiğin bir kitap

Aklıma ilk gelen kitap Fısıltı'yı bir günde okumuştum. Kaç saat bilemiyorum tabii. 

En uzun sürede okuduğum illa ki başka bir kitap vardır fakat aklıma ilk gelen Başlayanlar oldu. Araya tatil girdiği için çok uzamıştı..

5. Güzel kapak X Kötü kapak

Fısıltı serisinin kapakları her zaman favorim olmuştur. Bir de ciltli... tadından yenilmiyor.

En berbat kapak ödülünü ise Sınırları Zorlamak kitabına, dolaylı olarak Aspendos'a veriyorum. Böyle güzel bir kitaba böyle iğrenç bir kapak yakışmıyor...


6. Yerli kitap X Yabancı kitap

Şahsen yerli yazarları pek okumam, daha doğrusu pek severek okumam. Kısa süre önce biraz okumaya karar kıldım, o ayrı mesele. Çocukluğumda bir kitabını okuduğum Canan Tan'ın Eroinle Dans'ını seçiyorum o zaman yerli kitap kısmı için.

Yabancı kitapta seçenek o kadar çok ki ne seçsem bilemedim. Fısıltı diyeceğim herkes göz devirecek, ben de sıkıldım söylemekten zaten. O zaman son zamanlarda okuduklarımdan Siyah Buz'u seçiyorum :)

7. İnce kitap X Kalın Kitap

Asla Başkasını Sevme-Susanna Dubot 80 sayfa ile en ince Türkçe kitabım. İnce ama etkili *-*

En kalını ise 847 sayfa ile Taht Oyunları - George R. R. Martin. Kalınlığı korkutabilir, fakat bir harika :3

8. Kurgu X Kurgu olmayan

Halide Nusret Zorlutuna - Benim Küçük Dostlarım kurgu olmayan bir kitap. Kitaplığımda kurgu  olmayan bir kitap bulmak çok zordu.

Asıl zor olansa kurgu olanların arasından seçmek. O zaman Gerçekçi-Kurgu olan Kitap Hırsızı-Markus Zusak'ı seçiyorum. Yani ne kadar gerçekçi kurgu diyebiliriz bilemedim şimdi, sonuçta anlatan Azrail...


9. Romantik kitap X Macera kitabı

Romantik kategorisi için Umutsuz'u, 
Macera için Uyumsuz'u seçiyorum. 
Sırf isimleri benziyor diye. Bir de ikisi de sevdiğim kitaplar :)

10. Seni mutlu eden bir kitap X Seni üzen bir kitap

Duman ve Kemiğin Kızı'nın sonu beni hem üzdü hem de dehşete düşürdü diyebilirim.

Beni mutlu eden ise.. hmm... Demir Kız! Sonunda mutluluktan yatağın üzerinde zıplamış bile olabilirim.


İşte böyle! Bu da farklı, yapması kolay ve eğlenceli bir mim oldu benim için.

İşte mimlediklerim:
Yapıp yapmadığınızı kontrol ettim fakat umarım gözümden kaçmamıştır :) İyi eğlenceler!

2 yorum :

  1. Hem ellerine sağlık hem de çok teşekkür ederim :) En kısa sürede yapacağım !

    YanıtlaSil