Nora'nın Kitaplığı : Bir Yaz Gecesi Rüyası - İnceleme

27 Haziran 2015 Cumartesi

Bir Yaz Gecesi Rüyası - İnceleme


Shakespeare'in keskin üslubu ve zekasıyla kaleme aldığı vazgeçilmez bir komedya. Eski Yunan'da geçen bir düğünün merkezinde aşk ve evlilik kavramlarının karmaşası üzerine yazılmış bu eser, evrensel temalarıyla nesilleri güldürmüş, pek çok kez sinemaya uyarlanmış bir Shakespeare klasiği.

Merhabalar herkese! Belki biliyorsunuzdur, ben klasiklere blogumda yorum yapmıyorum aslında. Yani ne haddime, değil mi? Adam yazmış klasik olmuş :D Şu anda öyle "yorum" veya "eleştiri" tarzı bir yazı yazmayacağım. Sadece biraz bahsetmek istiyorum bu kitaptan.

Öncelikle belirtmek isterim ki çok eğlenerek okudum. Favori Shakespeare kitaplarım arasına girdi kesinlikle. Ve bundan bahsediyorum çünkü... Aranızda peri sevenler olduğunu biliyorum. Özellikle Demir Kral serisi! Hatırlarsınız belki, ilk kitapta Puck Shakespeare'e bu kitapta ilham kaynağı olduğundan bahsediyordu. Ve aslında Demir Periler serisindeki peri ülkesi ve özellikleri, özellikle Yaz Divanı, Bir Yaz Gecesi Rüyası'nda uyarlanarak yazılmış. Oberon-Titania-Puck karakterleri bu kitabın önemli karakterlerinden. 

Yani -tekrar- diyeceğim o ki, biliyorum ki perileri ve Demir Periler serisini sevenleriniz var. Peki bu peri mitolojilerinin geçmişte konuk olduğu kitapları merak etmiyor musunuz? Ben şahsen tamamen mitoloji kaynaklı ansiklopedi tarzı bir kitap bulsam hemen üzerine atlardım fakat şu an elimde olanın en iyisi romanlar. Kısaca, eğer merak ediyorsanız, bu kitabı şiddetle tavsiye ederim. Zaten şurada toplam 120 sayfa ve şiirsel tiyatro tarzında yazılmış. Yani düz yazı yapsanız 70-80 sayfaya tekabül eder. 

Bir Yaz Gecesi Rüyası; Yunan mitolojisinden nükteler içeren, perilerle harmanlanmış, bir tutam da romantizm katılmış çok eğlenceli bir komedya. Beğeneceğinizi özellikle düşündüğüm bir eser olduğu için, bir istisna yapıp blogumda yer vermek istedim. Okuyanlarınız var mı? Okuyacak olanınız var mı? Yorumlarınızı bekliyorum. Hoşçakalıın!



Yazar: William Shakespeare     Yayınevi: Antik Kitap    Sayfa Sayısı: 128

Liste Fiyatı: 7,5 TL    GoodReads Puanı: 3,93

2 yorum :

  1. Bir perisever olarak bu kitabı bende merak ediyordum ki sende böyle deyince tamam listeme yerleşti kitap :)

    YanıtlaSil