21 Aralık 2016 Çarşamba

Günlerin Sonu (Penryn & the End of Days #3) - Kitap Yorumu



Penryn ve Raffe kaçıyorlar. Ümitsizce bir doktor bulmaya çalışıyorlar.

-Pagie'in kaderi nasıl değişecek? Tehdit nereden gelecek? 
-Hangi tarafta olmak güvenli?
-Penryn, canavarlardan ve meleklerden önce cevaplarla savaşmak zorunda. Apokaliptik kâbus başlıyor.

Hazır mısın?


Merhaba arkadaşlar! Bildiğiniz gibi Penryn & the End of Days en sevdiği serilerden birisiydi ve an itibariyle bitmiş bulunuyor. Fakat içimde bir yarım kalmışlık hissi yok gibi geliyor, beklediğimin aksine. Serinin ilk kitabına gerçekten bayılmıştım, ikincisini sevmiştim fakat son kitap.. beni gerçekten hayal kırıklığına uğrattı. Akıcı diyebilirim belki fakat bu kitapta ne senaryo ne de karakterler etkileyici nitelikteydi. Hatta tam aksine, Raffe'ye bile göz devirdiğim kısımlar oldu.

En büyük hayal kırıklığım - büyük olasılıkla tahmin edebileceğiniz gibi- Penryn-Raffe ilişkisinin samimiyetsizliğiydi. Seri boyunca zaten hiçbir zaman romantizm üzerinde fazla durulmadı fakat o az gördüğümüz sahneler bile bizi gülümsetmeye yetiyordu. Bu kitapta ise tam tersine okuduğum sahneler sadece sinir bozucu geldi. Kitabın sonunda bile çok sevdiğim bir seri bitti diye ağlayıp sızlanmak yerine kapatıp yerine koyduktan sonra şimdi ne yapsam diye düşündüm. Beklediğim his bu değildi, aksine uzun bir süre etkisinden çıkamayacağım bir son bekliyordum. Sanırım hayal kırıklığımın en büyük nedeni de bu.

Spoiler
Zaten kitabın çoğunlukla savaş konusu etrafında dönmesi beklediğim bir şeydi. Ve evet, savaşta gerçekleştirilen bazı stratejik taktikler gerçekten çok hoşuma gitti. Obi'nin ölümü de etkileyici bulduğum sahnelerden birisiydi. Fakat bilemiyorum, genele bakacak olursak birçok olay olmasına rağmen hepsini toplayınca ortaya o kadar da etkileyici bir senaryo çıkmamış gibi geliyor bana. Birçok anlamsız bulduğum kısım vardı. Ve tabii.. En sonunda Raffe'nin kanatlarını feda etmek zorunda kalması, inanılmaz saçma geldi. Yazar farklı bir şey bulabilirdi fakat sanki fedakarlığı çok büyük görünsün diye çok değerli bir şeyini kaybetsin istemiş gibiydi. Okurun gözünü boyama taktiği gibi, fakat ben Raffe'yi ilk okuduğumuzda tasvir edilen kanatları olmadan biraz daha itici buluyorum. Ve sonrasında tekrar iblis kanatları takılması... cidden duygulandırıp üzmek yerine bu ne saçmalık diye düşündürdü.
--o--

Sonuç olarak ne kitabın genel kurgusu ne de sonu beni tatmin edemedi, meraklısına tereddütsüz önerdiğim bu seriye yakışmayan bir son kitaptı. Beklentimi büyük tuttuğum için hayal kırıklığına uğradığım bir kitap daha eklenmiş oldu listeye. Yine de kurgu dünyası hoşuma gittiği için yazarın diğer serilerini takip ediyor olacağım. Her şeye rağmen Penryn ve Raffe'yi özleyeceğim :( 
Hoşça kalın!!

Sayfa Sayısı: 388   Yazar:  Susan Ee   Basım Tarihi: 5 Ağustos 2015
Fiyat: 25 TL    Goodreads Puanı: 4,11


2 yorum :

  1. Bende End of Days kitabını cok iyi bulmamıştım. Serinin ilk ve ikinci kitabını nedense daha cok begenmiştim. Yazarın başka kitapları cıkacak mı,ben birşey bulamadım:)?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazarın şu an yurtdışında var olan kitaplarının Türkiye'de çıkacağını sanmıyorum, yine de belli olmaz :)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...