Nora'nın Kitaplığı : Yeni Bir Umut (Umutsuz #2) - Kitap Yorumu

19 Mart 2020 Perşembe

Yeni Bir Umut (Umutsuz #2) - Kitap Yorumu


HAYATINI ÖZGÜRCE YAŞAMAK İSTİYORSAN ÖNCE GEÇMİŞİNLE YÜZLEŞMELİSİN…

UMUTSUZ, Sky’ın hikâyesiydi.
Şimdi olaylara Holder’ın gözünden bakmanın zamanı.

Yeni Bir Umut’ta, Sky’ın çocukluğunda yaşanan olayların Holder’ı ve ailesini nasıl etkilediği gözler önüne serilirken, bir yandan da bu iki yaralı ruhun birbirini nasıl iyileştireceğine tanık olacaksınız.


Herkese merhaba! Şoklar içerisindeyim ve bu yorumu nasıl daha önce paylaşmadığımı çözümlemeye çalışıyorum. Bu kitabı 3 ay önce okumuştum ve yorumunu paylaştığımdan neredeyse emindim. Fakat paylaşmamışım dolayısıyla bunun pek önemi kalmadı sanırım. Fark edince zaman kaybetmeden yazayım dedim.

Bileniniz vardır belki, Umutsuz benim zamanında en çok kalbime dokunan, beni en derinden etkileyen kitaplardan biriydi. Fakat Yeni Bir Umut'u okuduğumda kendi kendime dedim ki, eğer Umutsuz da bunun gibiyse demek ki ben o kitabı okuduğumda çok küçükmüşüm -veya çok toymuşum-. Çünkü Umutsuz'dan ne derece etkilendiğimi hatırlıyorum ve Yeni Bir Umut'u okuyunca neredeyse üzerimdeki bütün etkisi kayboluyordu kitabın. Bunu söylemek için birçok sebebim var:

1. Kadın yazar - Erkek karakter, kaliteli sonuç çıkması feci zor. Bayıldığım bir yazardı fakat dürüst olmak zorundayım; Colleen bu işi batırmış. Ya da Holder kitapta bolca bahsi geçen hormonlarına ters düşecek derecede duygusal ve erkek olduğunu bilmesek kesinlikle kız sanabileceğimiz bir karakter. Yanlış anlaşılma olmasın, erkekler duygusuz demiyorum fakat bu kitabı okurken kesinlikle bir kadının erkek karakter yazma çabaları ortadaydı ve bu bana kalırsa en azından bu konuda başarısız olduğunu gösteriyor.

2. Aksini bilmesem Wattpad kitabı derdim. Amacım Wattpad kitaplarını aşağılamak değil. Fakat Wattpad ortamının, amacına uygun bir şekilde, %90'ını amatör kitapların oluşturduğunun farkında olduğumuzu düşünüyorum. Aralarından kaliteli kitaplar da çıkıyor fakat ben bu yazıda Yeni Bir Umut'u ortalama bir Wattpad hikayesine benzettiğimi söylemeye çalışıyorum. Bunu nasıl açıklasam emin değilim fakat belki kitabın genel havası, belki de ilk maddede bahsettiğim konudan dolayı böyle bir hisse kapıldım ben.Yakıştıramadım kısaca, ilk kitapta hiç böyle bir şey düşünmemiştim.

3. Belki de çok geç kaldım bu kitabı okumak için. Düşünüyorum da, Umutsuz'u okuduğum zamanlarda, lisede okusam belki de hiç amatörce bir hava almayacak ve bayılarak okuyacaktım. O zamanlar daha farklı hayallerim vardı ve bazı şeylerin gerçek olabileceğine inanabileceğim zamanlardı. Evet, sanırım o zamanlarda okusam gerçekten bu kadar basite indirgemez, oldukça da tatlı bulurdum bu kitabı. İşte, görünen o ki her şeyin bir zamanı var ve ben bu kitabı okumak için geç kalmışım anlaşılan.

Gönül isterdi ki bu kitaba da aşık olayım ama ne yapalım, olmadı işte. Her şey zamanında güzelmiş, bu da benim için büyük bir hayal kırıklığı oldu. Fakat Umutsuz'u okumamın üzerinden o kadar çok zaman geçmiş ki, her şeyi unutmuşum! Bu kitapta okurken de her sır açığa çıktığında aynı şoku yaşadım neredeyse. Olanları tekrar hatırlamak ve bu sürprizlerle dolu senaryo için yazara bir kez daha teşekkürlerimi sunmak için bir fırsat çıkmış oldu bana da. Okuduğum için asla pişman değilim tabii ki =) Sadece hayal kırıklığının hafif hüznü var üstümde. Bir kez daha çok etkileneceğimi sanmıştım çünkü...

Her neyse, olan oldu, bir kitap daha bitti. Tehlikeli Yemin'de görüşürüz demiştim ama bu da araya kaynayıverdi işte :D Okuyanlardan da yorum bekliyorum, bu hislere sahip tek kişi ben miyim merak ettim... O zaman, bu sefer söz, Tehlikeli Yemin yorumumda görüşürüz, sağlıcakla kalın! =)


Umutsuz yorumum için buraya tıkk!

Puanım: 3,5      GoodReads Puanı: 4,34
Yazar: Colleen Hoover       Sayfa Sayısı: 429        Yayınevi: Epsilon

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder